پودر کاکائو

پودر کاکائو

پودر کاکائو

پودر کاکائو از دانه میوه درخت کاکائو تولید میشود. درخت کاکائو بومی مناطق استوایی است. میوه کاکائو دو بار در سال برداشت میشود.

درباره کاکائو : کاکائو بیشتر برای نقش مهم خود در زمینه تولید شکلات شهرت دارد. اما باید در نظر داشت که به گفته وبسایت chetor تحقیقات نشان می دهد که کاکائو حاوی ترکیبات خاصی نیز می باشد که برای سلامت انسان بسیار مفید هستند.
پودر کاکائو

آشنایی با پودر کاکائو

پالم و دانه های کاکائو از داخل میوه خارج گردیده و در باکس های چوبی تخمیر میشود. بعد از انجام پروسه تخمیر که حدود یک هفته طول میکشد، دانه های کاکائو در آفتاب خشک شده و سپس برای روغن کشی و تولید پودر کاکائو راهی کارخانه میشوند.
در کارخانه پس از تمیز کردن دانه ها را کمی برشته میکنند. برشته شدن دانه ها باعث افزایش طعم و رایحه کاکائو میگردد. سپس پوست سخت دانه ها از آنها جدا شده و محصول به دست آمده له شده و به شکل خمیر در می آید و طی پروسه ای، روغن کاکائو از خمیر آن جدا میشود.
از این روغن غالبا در صنایع شکلات سازی و تولید محصولات آرایشی استفاده میشود. خمیر به دست آمده با درصد چربی پایینتر تبدیل به پودر می شود که به این نوع پودر کاکائو، اصطلاحا پودر کاکائو natural گفته میشود.

پودر کاکائو - اطلس پل اوراسیا

پودر کاکائو alkalized

خمیر کاکائو حالت اسیدی دارد، در صورتی که طی پروسه ای، حالت اسیدی آن کاهش پیدا کند پودر کاکائو alkalized به دست می آید. پروسه آلکالایز کردن کاکائو جهت افزایش رنگ و کاهش تلخی کاکائو انجام میشود.

مطلب پیشنهادی : درباره اسانس شکلات در اطلس پل اوراسیا مطالعه کنید!